Monday 31 October 2011

Be strong girl

Sepatutnya disaat waktu ketika ini saya menyibukkan diri dengan menyiapkan 3 asignment yang perlu siap dalam 3 minggu ni. tapi sebagai manusia memerlukan motivasi untuk membuat sesuatu kan? cheh kalah budak nak amik exam..bukan motivasi a.k.a ceramah panjang lebar tu..I mean motivasi hati.. pehhh penah dengar tak..tak penah mungkin tp penah alami kan...
I used being ignored by people sometimes....atau saya yang rasa mcm tu..atau saya tak memahami orang tu..atau orang lain takde rasa apapun tapi perasaan saya je yang mcm tu..atau...atau ko je yang mengada2...heheheh

Belajarlah untuk memahami situasi orang lain..Kadang2 diorang pun tertekan dengan masalah diorang sendiri..ataupun sibuk memikirkan hal mereka sendiri..ataupun malas nak amik tau pasal ko..baik aku pikirkan idup aku ni dulu..kata mereka..huhu

Jadi, mengapa pendekatan terus terang tu tak digunakan?.. mengapa perlu meneka dalam kesamaran? wahhh..dah mula la rohana ni dah...Bukan apa, dalam nak memahami orang ni kita kena memahami lenggok bahasa dorang dulu supaya kita tak mudah salah faham..betul tak? Misinterpretation selalu berlaku, pastu majuk sensorang sebab orang tu tak maksudkan macam tu tapi penerimaan ko yang salah.

Duhai hati, tenanglah..

*Tapi ko ada ke kekuatan untuk cakap apa sebenarnya dalam hati ko, apa sebenarnya yang ko nak..
#Tak.
*sebab apa?
#takut pada rejection atau orang tak boleh nak menerima idea kita, cadangan kita, kehendak kita..
*kalau orang tu beri alasan, ko terima?
#alasan untuk menolak ke..?
*lebih kurang laa...
#kena fahami dulu kata2 dia sama ada dia memang ada alasan atau tak berminat dengan kehendak kita..
*hmmmm....

So, sebelum cakap apa2..kaji dulu respon dia, kalo rasa2 dia cam taknak baik jangan cakap..
Tapiiiiiii kalo tak cakap tak tahu!!!
sebelum termalu kannn....
hihihihi....

No comments:

Post a Comment